maximal avkastning som Tyskland barn tröja

Efter förra söndagens 7-1-thrashing av Monaco som förseglade en sjunde Ligue 1-titel, är Paris Saint-Germain undertryck i Bordeaux på söndagen. Men om de vill bryta Le Championnats 100-punkts barriär - de behöver 13 poäng från en möjlig 15 - då är det bara en maximal avkastning som är tillräcklig i helgen.

Med Ligue 1 och Coupe de la Ligue, som redan tagits hand om, finns bara Coupe de France kvar i PSG: s senaste bud för inhemsk överhöghet. Coach Unai Emery försöker hålla sina spelare motiverade mellan nu och sammandrabbningen med semi-professionella sidan Sverige barn tröja Vendee Les Herbiers genom att stanna kvar på offensiven och kräva konsistens i gengäld.

"Ligue 1 är vår prioritet", sa Emery på sin pre-match presskonferens på lördag. "Det är huvud trofén eftersom det är baserat på konsistens över hela säsongen. Vårt mål var att vinna det, Tyskland barn tröja men du måste också fortsätta med samma attityd, förbli krävande och vara konsekvent.

"Vi ska till Bordeaux för att försöka göra en komplett prestation. Det är en bra stadion och våra motståndare spelar bra fotboll: supporterna ser ett bra spel."

Gustavo Poyets män är 10: e i Ligue 1 men bara fem poäng bakom femteplacerade Rennes, så Les Girondins har mycket att spela för. Emerys vägran att låta sina spelare släcka efter Monaco-vinsten och följaktligen ligue 1-titelbekräftelse innebär att Bordeaux sannolikt inte kommer att Brasilien tröja få några fördelar från PSG.

"Jag har mycket lust och motivation", sa Emery. "Jag är lycklig med spelarens svar i de senaste spelen. Vi kommer att fortsätta med den ambitionen, inte bara för poängen, men också att göra saker bra, hålla upp i spel och konsistens."

Emery kommer att vara utan Angel Di Maria, Marco Verratti och Lassana Diarra för resan till sydvästra Frankrike, men det ger den tidigare Sevilla-chefen chansen att använda några av PSGs mest lovande unga spelare. Timothy Weah och Lorenzo Callegari har Sverige barn tröja varit med i truppen, medan Christopher Nkunku, som gillar Christopher Nkunku, kan vara mer tyngre än vanligt, särskilt efter sitt sena mål i Caen på midnatt.

Emery erkände att en av hans uppgifter när han kom in var att övervaka integrationen av vissa ungdomar i senior setup.

"När du tränar en klubb vars ambition det är att vinna allt är det en utmaning för tränaren att ge unga spelare tid på planen", säger 46-åringen från Hondarribia. "Det är därför jag är nöjd med hur de har utvecklats: Alphonse [Areola], Presnel [Kimpembe], Adrien [Rabiot], Christopher [Nkunku]. Några andra har också haft några minuter, som Lorenzo [Callegari], Jonathan [ Ikone] förra året och Alec [Georgen]. Svårigheten är nu att hålla samma standard.

Ett av mina mål när jag kom till Paris var att ge unga spelare möjligheter. Idag är jag nöjd med det arbete som utförts. [Nkunku] har till exempel förbättrats i varje träningspass. Han har kvalitet att spela här i framtiden. Han var önskad av andra klubbar i vinter, men han valde att stanna här eftersom det är bra för honom. "

Att inte vinna i Bordeaux skulle inte vara världens ände för PSG, men det skulle försämra Emerys förmåga att hålla sina spelare motiverade inför Les Herbiers i Coupe Argentina tröja de France-finalen, vilket är det enda sanna målet som återstår denna term.

Med det sagt att slå 100 poäng eller bättre skulle vara en betydande prestation och skulle betona hur Emery har fått sina spelare att utföra hemma trots sina kontinentala misslyckanden.
Sign In or Register to comment.